تفاوت bb کرم و cc کرم و ویژگی های هر کدام

محصولات مراقبت از پوست چند منظوره که به شکل همزمان برای بهبود و محافظت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند، راه حل های مراقبتی فوق العاده ای می باشند، که نیاز های کوتاه مدت و بلند مدت پوست را برطرف می سازند

تفاوت bb کرم و cc کرم و ویژگی های هر کدام

بیشتر افرادی که از لوازم آرایشی استفاده می کنند، با bb کرم و CC کرم آشنایی دارند، این محصول آرایشی چند کاره از ترکیب چند محصول حاصل می شود و می تواند، کارایی چندین کرم آرایشی را برای شما داشته باشد. با تهیه یک bb کرم یا CC کرم می توانید، نیاز های مختلف پوست خود را پاسخ دهید، در این میان بهتر است، با تفاوت bb کرم و cc کرم آشنایی کافی داشته باشید.

در حقیقت با تهیه این نوع از کرم ها دیگر نیازی به استفاده همزمان مرطوب کننده، ضد آفتاب و کرم پودر نخواهید داشت، این محصولات می توانند، شما را از مصرف همزمان چندین محصول بی نیاز سازند و به نوعی منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه شوند. با این وجود تفاوت محصولات این دو کرم در فرمولاسیون، بافت و خواص و جلوه روی پوست تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

تفاوت bb کرم و cc کرم

شناخت تفاوت های این دو محصول کمک می کند تا بتوانید، بهترین محصول را برای زیبایی و مراقبت از پوست خود انتخاب کنید. از تفاوت های اصلی این دو محصول تمایز در میزان پوشش دهی، بافت و جلوه نهایی آن ها می باشد. علاوه بر این بی بی کرم ها دارای خاصیت آبرسانی می باشند، در صورتی که سی سی کرم ها قادرند رنگ پوست را اصلاح نمایند، در یک بیان کلی باید اینطور گفت که سی سی کرم ها نسخه بهبود یافته بی بی کرم با پوشش بیشتر می باشند.

آشنایی با تفاوت bb کرم و cc کرم

در چند دهه اخیر بی بی کرم ها و سی سی کرم ها توانسته اند، به شکل ویژه ای مورد توجه قرار بگیرند و افراد بسیاری از خواص و ویژگی های منحصر به فرد آن ها استفاده می کنند. این دو کرم در زمره دستاورد های شگفت انگیز دنیای آرایش و زیبای محسوب می شوند و زیبایی و جوانی پوست را حفظ می کنند.

بی بی کرم چیست؟

بی بی مخفف عبارت «Blemish Balm» یا «Beauty Balm» می باشد، که به عنوان کرم یا بالم زیبایی نیز شناخته می شود، ترکیبات این کرم حاوی ضد آفتاب ضد پیری با فرمولی سبک تر از کرم پودر می باشد، خواص در مانی این کرم بیشتر از خواص پوشانندگی آن است و در حقیقت بیشتر به عنوان مرطوب کننده رنگی کاربرد دارد. برای آگاهی داشتن از تفاوت bb کرم و CC کرم بهتر است، ابتدا با تعریف این دو محصول آشنایی خوبی داشته باشید.

بی بی کرم ها در پوشش دهی پوست از متوسط تا کم کارایی دارند و با یکدست سازی رنگ پوست در داشتن آرایشی طبیعی و یکدست موثر واقع می شوند. این کرم های همه کاره دارای آنتی اکسیدان ها هستند و به جلوگیری از پیری پوست، قرمزی و آکنه کمک می کنند و معمولا به عنوان آموزش ترفند های آرایش طبیعی برای زیبایی جذاب تر مورد استفاده قرار می گیرد.

هرچند ترکیبات به کار رفته در این نوع از کرم در برند های مختلف متفاوت می باشد، با این وجود از مهمترین ترکیبات موجود در آن ها باید به موارد که در ادامه ذکر می شود، اشاره کرد. ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها که ترکیبات محافظتی پوست می باشند. اسید هیالورونیک، گلیسیرین، پانتنول وسرامید ها که مرطوب کننده می باشند،  نیاسینامید و ریشه شیرین بیان به عنوان روشن کننده. پِپتیدها و کلاژن هیدرولیز شده برای سفت کننده پوست و در آخر زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید که در دسته SPF مینرال قرار دارند، در بیشتر بی بی کرم ها موجود می باشد.

سی سی کرم

سی سی کرم نیز مخفف و کوتاه شده عبارت «color correcting» می باشد، که در معنای اصلاح کننده رنگ پوست است. این نوع کرم به به پوشاندن لکه های پوستی و بهبود و اصلاح تیرگی های پوست کمک می کند. سی سی کرم ها را می توان نسخه بهبود یافته بی بی کرم ها دانست و این امر را یک تفاوت bb کرم و cc کرم  برشمرد. این محصول می تواند، به راحتی نقایص پوستی مانند جای زخم و بافت ناهموار را پوشش دهد.

هرچند این محصول لزوما این نقایص را درمان نمی کند، اما منجر به خنثی شدن آن ها می شود و کمک می کند، تا کمتر دیده شوند و در ایجاد رنگ پوستی متعادل بسیار موثر می باشد. سی سی کرم ها به شکل اختصاصی برای اصلاح رنگ پوست مانند تیرگی زیر چشم، هایپرسگمنتیشن، تیرگی و رنگ رفتگی پوست مانند لکه های قهوه ای و زخم ناشی از آکنه طراحی و ساخته شده اند.

از نظر ترکیبات موجود این کرم ها شبیه به بی بی کرم ها می باشند و از موارد زیر برای ساخت این نوع کرم استفاده می شود. ترکیبات محافظتی پوست که شامل ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد. مرطوب کننده که حاوی اسید هیالورونیک، گلیسیرین، پانتنول وسرامید ها است. عوامل تسکین دهنده پوستی چون چای سبز، سویا و شی باتر. SPF مینرال شامل زینک اکسید، تیتانیوم دی اکسید. روشن کننده هایی چون نیاسینامید و ریشه شیرین بیان و در آخر عوامل سفت کننده پوست چون پِپتیدها و کلاژن هیدرولیز شده.

معرفی کامل و بیات تفاوت های cc کرم با همتای خود bb کرم

تفاوت در پوشش دهی

مهمترین تفاوت bb کرم و cc کرم در میزان پوشش دهی این دو محصول می باشد، این دو کرم به دلیل تفاوت اندک در مواد تشکیل دهنده در میزان پوشش دهی نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند و باید گفت bb کرم ها محصولاتی با قدرت پوشانندگی متوسط می باشند. بنابراین با ایجاد جلوه ای طبیعی در پوست برای آرایشی سبک و ملایم گزینه مناسبی می باشند.

حال آنکه cc کرم ها نسخه بهبود یافته bb  کرم ها تلقی می شوند و قدرت پوشانندگی بالایی دارند و می توانند، در پوشش دهی جای جوش، قرمزی و سایر نقایص پوستی مفید تر باشند. در ضمن برای پوشش لکه های قهوه ای پوست، سیاهی و کدری دور چشم نیز cc کرم ها انتخاب مناسب تری می باشند.

بافت نهایی

تفاوت دیگر به جلوه نهایی این دو کرم بر روی پوست مربوط می باشد، bb کرم ها غلظتی کمتر و سبکتر دارند و با دارا بودن بافتی نرم جلوه ای مات بر روی پوست ایجاد می کنند. cc کرم ها بر روی پوست ظاهری درخشان و شفاف تر خواهند داشت.

هدف استفاده

از دیگر تفاوت های bb  کرم با cc کرم باید به هدف مورد استفاده از آن ها اشاره کرد، در صورتی که هدف شما اصلاح رنگ پوست و پوشش سرخی، لک های قهوه ای رنگ و تیرگی های پوست باشد و بخواهید، در نهایت یک آرایش شیک و طبیعی با بیشترین پوشش در میکاپ را داشته باشید، قطعا cc کرم انتخاب بهتری می باشد. در حالی که برای داشتن یک آرایش سبک و روزانه که داری آرایش سبک و مرطوب کنندگی بالا باشد به استفاده از bb  کرم نیاز خواهد بود.

نحوه استفاده

پس از آشنایی با تفاوت bb کرم و cc کرم، بهتر است با نحوه صحیح استفاده از این دو محصول آشنا شوید. با توجه به این نکته که cc کرم دارای خاصیت رطوبت رسانی نمی باشد، نیاز است پیش از مصرف آن حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. در نوع دیگر این محصول نیازی به این کار نمی باشد. نکته قابل ذکر دیگر این که در مواد سازنده bb از ضدآفتاب استفاده نمی شود، بنابراین پیشنهاد می شود، قبل از استفاده از این محصول از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.

آشنایی با نحوه استفاده از bb کرم و cc کرم

در انتخاب برای تهیه bb کرم و cc کرم باید به نوع پوست خود و انتظاری که از محصول مورد نظر دارید، توجه فرمایید. معمولا به افرادی که دارای پوست خشک و دهیدراته می باشند، استفاده از بی بی کرم پیشنهاد می شود، در حالی که افراد دارای پوست چرب بهتر است، از سی سی کرم استفاده نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان